Återvinning

Hade en period i våras när jag började leta efter gamla virkade dukar, gardiner och annat för att tillverka egna kläder.
Absolut något att fortsätta med då det ju både sparar miljö och tid (slipper virka alla snirkliga mönster sjäv). Dessutom blir det väldigt personligt.
Gör såhär: Leta upp en fin duk ed som inte är för sliten. Tänk sen ut ett lämpligt användningområde.
Här är två av mina kreationer.

Denna virkade jag till med stolpar i vitt och sen färgades alltsammans lila.




Undrar vem som virkat såhär fint? Tack!



Väderkvarnar i orange, urspungligen en gardin.


Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar den lila jättemkt

2008-12-03 @ 22:24:06
Postat av: li

gud vad jag älskade den orange färgade linnet love, hur gjorde du?

2009-09-15 @ 17:29:41
URL: http://nyinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0