Mini Uggla

Hej! Söndag tredje advent: Skönt att det fortfarande är helg.
Virkade denna lilla uggla igår. Hon är väldigt liten, inte mer än tre russin hög.
Hon sitter i favoritmüslin som är smått beroendeframkallande...
Tycker verkligen ni skall pröva göra egen müsli då det blir sååå mkt godare än den man köper.
Mitt recept:
ca 6 dl av olika flingor, havre, råg, dinkel osv
2 dl vetegroddar
1 dl solroskärnor
1/2 dl linfrö
2 dl blandade grovhackade nötter
Blanda
1 msk råsocker
2 msk rapsolja
1,5 dl vatten
Blanda och sen blandas allt.
Rosta i ugn i 175 grader i 35-40 min.
Blanda i valfri torkad frukt. Här har jag använt russin och tranbär.
Jag äter min müsli med en blandning av Onaka och vaniljyoughurt. Smaka!



Ugglan runt halsen!? En klok medhjälpare.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jättesöt uggla! Jag blir verkligen inspirerad av att börja virka.

2008-12-18 @ 19:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0