Kung Vrålapa

Nej detta inlägg har inget med gårdagens Melodifestival att göra...

Tänkte berätta att det helt plötsligt blivit vinter i Björlanda.
Snön ligger djup och det känns komiskt att tänka på att vi för en vecka
sedan desperat letade pulkabackar och tog oss ner i backar där gräset hade
en betydande roll för glidet.
Ha ha, det blir inga problem idag.

I brist på snö hade jag en pysselmorgon med barnen på min lediga dag i onsdags.
Vi skulle tillverka figurer till en dockteater. Älskar verkligen att pyssla med barnen,
särskilt när det blir så där lugnt och alla är koncentrerade på att skapa.
Händer ibland. Men jag har lite svårt att inte lägga mig i...
Den här gången försökte jag låta bli att styra för mycket , bara lite, och nu har vi
faktiskt början på en liten dockteater klar. Tema "en förtrollad värld", där en vrålapa har en stor roll. 


       

Vrålapa, prinsessa, blomma, riddare, drake, och en virkad liten uggla jag haft liggande ofärdig länge.




Måste bara visa en bild på min lilla orkidé som jag fick i födelsedagspresent för snart ett år sen.
Nu blommar den om och är så fin.

För övrigt gillar jag Melodifestivalen!

Kommentarer
Postat av: anna

Åh vilken underbar pysselidé! Om/när jag får barn någon gång i framtiden, då ska jag försöka göra något sånt jag också.

2009-02-22 @ 11:03:22
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: Anonym

Söta små saker... och orkidén är ju helt fantastisk! Jag har lyckats få mina att blomma om, men inte med så många blommor! Hur gör man?

2009-02-22 @ 11:40:13
URL: http://sagofe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0