Klosskompisar

Hejsan!
Denna vecka har jag virkat ett set med klossar av det lite mjukare slaget.
Och varför skulle man då vilja ha mjuka klossar när det finns så bra hårda?
Kommer på åtminstone tre bra anledningar:

1. Liten risk för skada om de, mot förmodan, skulle kastas på någon/något.
2. Extra stimulerande då det krävs en hel del tålamod att stapla. ( i stort sett omöjligt att få till ett högt torn)
3. De är som sagt mjuka och lämpar sig därför bra som gossedjur. Känns tryggt att sova med ett gäng klossar bredvid sig.

Ni kanska kan komma på fler anledningar?

Klosskonster

                  

Klosskaos...




Kommentarer
Postat av: Pia

Så himla fina och lekvänliga!

2009-01-18 @ 13:49:32
URL: http://snigelmamman.blogg.se/
Postat av: maria

du kommer verkligen på mycket roliga saker, jättefina!

2009-01-21 @ 23:14:05
Postat av: Maria

Hej o tack för kommentar på min sida! Vad snygg din är! Jättefina klossar, och den grå västen blev jättefin!

Du har fått en utmärkelse på min sida.

2009-01-24 @ 11:58:28
URL: http://tantmaria.blogspot.com
Postat av: Annika

Vilka roliga! Min sambo har föreslagit att jag ska virka klossar, men jag har förkastat den idén... Men dom här var ju superfina!

2009-01-27 @ 22:45:45
URL: http://virkverket.blogspot.com/
Postat av: susanne

Hejsan!

Vilka fina saker du gör,man blir så inspirerad.

Jag undrar vart man kan få tag på mönstret till klossarna. Jobbar man som jag inom förskolan så är detta en jättekäck idee.

2009-02-10 @ 23:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0