Potatis

Idag skall jag få följa med sonen till "bamba". Han börjar nollan till hösten
och idag skall han få visa var de hämtar tallrikar, bestick och mat.
Och så måste man vara tyst i fem minuter när man satt sig till bords.
Det känns vemodigt att han redan är så stor den lille knatten.
Kul att han fortfarande gärna vill ha mig med.

Titta här vad som händer i mitt potatisland!
Första gången jag satt potatis och därför väldigt spännande.
Undrar vad som gömmer sig därunder...


Förhoppningsvis en liten potatismamma med sina små
potatisbarn.


Undrar hur det känns att vara potatismor?
Lite mörkt...

Kommentarer
Postat av: Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥

Vilken söt potatismamma med sina små bebisar :D

2009-06-03 @ 14:44:46
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Anna kronlid

Fina små grönsaksvirkningar. Vi odlar lite i pallkrage och hittills ser det bra ut. Ett tips är att täcka jorden med gräsklipp. Potatisarna får näring och det torkar inte ut lika lätt.

2009-06-03 @ 19:23:27
Postat av: Sari

Vilka livskraftiga och fina potatisar! Tror de växer som bara den under jorden! Har också fått upp mina! Rädisor har jag inte sått... Men det kanske inte är för sent än. Snart dax att lära barnen att virka också! :-)

2009-06-04 @ 19:01:48
Postat av: Anonym

Så morsom da!

2009-06-06 @ 22:47:39
Postat av: jessica

Hej, Vilken underbar blogg jag hitta till. Ska försöka med burken (ugglan) sen. Jag gillar allt du skapat men favoriterna är ju det virkade :-) Snyggt! Man blir så glad av att se alla fina saker. Fin och bra ordning har du på bloggen med. Stor beröm från mig / Stickmamman

2009-06-08 @ 08:41:42
URL: http://www.nogg.se/stickmamman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0