flätor

God Morgon. Tänkte det kunde passa med lite ulliga bilder idag.
Jag började ju virka för ca 2 år sedan efter att ha sett ett virkat halsband.
Efter det ville jag lära mig mer och mer om virkning, näst intill besatt, och nu är jag faktiskt en bit på väg...
Så i höstas kände jag att det var dags att även pröva på att sticka lite.
Började sticka räta och ett par schalar och upptäckte att det var himla kul att sticka också, särskilt om man vill skapa kläder och lite sörre saker.
Nu är jag inne i en "testa på" fas och det har bl a resulterat i den här "klänningen" som är stickad på fri hand med garnet Eskimo från Drops design.
Testet innefattade ffa flätor, som på denna klänning uppenbarar sig lite som en trappa och vid ärmarna.
Annars är det vanlig slätstickning med ökningar över ärmarna. Klänningen blev riktigt gossig och användbar!
www.ejesgarn.se hittar ni en enkel beskrivning av hur man stickar enkla flätor med vridning åt h och v.




Stickad helt i slätstickning. Vanligvis stickas räta maskor runt flätan så att den verkligen framträder."


Kommentarer
Postat av: kerstin

hejsan du har möjligtvis inte en beskrivning till denna kvar skulle vilja göra en sån här mvh kerstin

2012-04-17 @ 10:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0