Det blev en väst

av tröjan i Eco Ull. Ursprungligen var mönstret (från Drops) virkat i "Inka". Det är lite väl plåttrigt för min smak så jag bytte garnet till den grå Eco ullen och satte igång. Märkte ganska snart att det blev lite mindre än enl beskrivningen.
Löste det genom att virka på ett par varv efter montering. Dessutom blev det en krage som inte heller fanns med på mönstret, och tillsist bestämde jag mig för att stanna vid en väst med miniärm.
Allra allra sist tyckte jag att det behövdes lite färg så jag hade ambitionen att brodera en kurbitsinspirerad blomma på kragen. Ok , det blev en ganska modern och valhänt tappning av kurbits, men den får stanna kvar.
Förklarar härmed västen klar!
Idag är det min sista dag på julledigheten, buhu... Har varit en lång härlig ledighet med mycket utomhusaktiviteter som jag gillar, och efter tre dagars intensivt påhejande har Alvin så smått lärt sig åka skridskor. Väl värt att fira!



Lite som att måla, fast med tråd, och mycket svårare...


Kommentarer
Postat av: anna

Den där lilla blomman blev verkligen pricken över i:et! Jättefint!

2009-01-09 @ 12:44:35
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: MammaEmma

Jättesnygg! Tjusigt också med blomman! Vad använde du för garn till den?

2009-01-09 @ 13:26:44
Postat av: Pia

Oj, så himla snygg. Tycker också att Inkavästen är något orolig för min smak men din variant är verkligen snygg! Tack för tipset. Och tack för kommentaren på min blogg!

2009-01-10 @ 11:32:25
URL: http://snigelmamman.blogg.se/
Postat av: pixi

Oj vad grann!! Gillar dina fina vantar med spetskant oxå skarpt,vad synd att det inte fanns mönster på dem ! Vilket garn brukar du använda till dina amigurumis o uggleburkarna,vilken grej!! hehe..ha en underbar helg! O en jättefin sida du har ! Återkommer mer än gärna.. =)

2009-04-03 @ 09:01:24
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0