Vågat

Tror minsann att jag är inne i ett virkstim så min stickutveckling går på sparlåga, men i veckan måste jag nog starta upp stickprojekt igen, kanske.

Denna lilla miniponcho i "vågad" stickteknik har i alla fall hunnit bli klar.
Oj vad jag hade svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra av garnet i Eskimo med printmönster från Drops.
Köpte det för att jag gillade färgblandningen och hade nog egentligen en tröja i åtanke, men sen ville jag hellre testa ngt mönster och då är ju halsdukar och liknande bra! Sen räckte det inte till en lång halsduk så jag sydde ihop verket till en miniponcho som blev riktigt gosig. Och vågmönstret, som man får genom att sticka fram och tillbaka över ett par antal maskor och sen återupprepa denna procedur efter ett regelbundet mönster, gillar jag verkligen. 


           

Lite svårt att se vågmönstret på bilderna.                 Hej, hej!

En lunchpromenad vid hamnen i Göteborg kom jag att tänka på min stickning hemma, så dagen efter tog jag med kameran och fotade lite.

            

Det är fint med gatsten, och det påminner lite om min poncho...
Stickdoktrinerad?

Ha en härlig dag!


Kommentarer
Postat av: anna

Jag ser också mönster, överallt :) Fin poncho!

2009-01-25 @ 11:23:59
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: Anonym

Har kollat in allt på din blogg nu. Hur fint som helst! Ponchos gillar jag. Din var väldigt fin. Har du kollat min facebook sida med ett fotoalbum som påminner om en ÖPK-kväll?

2009-01-25 @ 13:58:40
Postat av: Pia

Snyggt! Både ponchon och bilderna och du!

2009-01-29 @ 19:42:34
URL: http://snigelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0