Biblioteket é bra

Hej!
Tänk vad bra man kan ha det. Jag är ledig på en fredag! Brukar ju vara ledig ons, men denna vecka skulle vi träffa en annan mamma med barn på fredagen. Så blev hon magsjuk. Det var förstås trist, men nu sitter jag alltså här i soffan med två barn och en hel ledig dag framför oss. Tankarna går förstås åt pyssel, virk och blogg. Men lite andra "viktiga" saker skall förstås också hinnas med....
Ofta brukar jag och barnen besöka Torslanda bibliotek på vår lediga dag. Det är ju en sån otrolig förmån att få bläddra, titta och låna helt gratis. Jag gillar att bläddra.
Förra gången hittade jag en bok med det trevliga namnet "Pyssla hela året" av Malin Larsson. Titeln känns ju helrätt och visst blev jag inspirerad. Blev bl a sugen på ett sirligt draperi och en lampa av papier maché. Bild på boken kommer.
Spring och låna!

Mitt pysselbidrag för dagen. Papperspåse förseglad med langettstygn.


Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, vilken himla kul idé. Kommer nog låna den någon gång! Ha en fin helg!

2009-03-07 @ 12:37:54
URL: http://snigelmamman.blogg.se/
Postat av: Sari

Jättefin sida med roliga och söta pyssel! Tack för en trevlig middag! Jag inser ödmjukt att jag ligger i lä vad gäller både stickning och annat! :-)

2009-03-08 @ 09:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0