Gammalt och nytt

Hejsan!
Efter min "miss" med loppiskrukan har jag blivit en flitig besökare av "Holmens Marknad" som ligger alldeles bredvis mitt arbete. När jag pluggade och bodde i stan köpe jag en hel del på loppis, men nu har jag av någon okänd anledning svårt att "slå till". Försöker därför ha ett mål med mina besök och nu gäller  krukor, urnor, vaser, fina tyger, virkat od....
Slog till på den lilla blå urnan i förra veckan och den fick plats på vårt köksbord.
Femåringen med känsla för detaljer undrade vem som köpt den.
-Jag! svarade jag, lite stolt 
-På loppis?! Konstaterade sonen.
-Hur kunde du veta det?
-Ser gammal ut blev svaret....
En riktig kännare. Antikrundan nästa kanske.
Intressant det där med varför ngt ser gammalt eller nytt ut. Tycker huromhelst att urnan är riktigt fin och den passar utmärkt som förvaring till små virkprojekt.

 
 

Nya krispiga tulpaner -2009, gammal urna -1960?, bubblig blå vas IKEA -1990 ngt, piratkopp -2007,
ny smarrig tårta från 1-årskalas i helgen med "Hello Kitty" född 1980?

Ha en skön dag!






Kommentarer
Postat av: Viktoria

Mums, den där tårtan ser god ut :D

2009-03-25 @ 13:01:30
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Cattis

Kul att du var med och tävlade. Jag skulle också behöva något att förvara virkprojekt i. Jag får väl dra med mig sambon till någon av loppisarna här i stan någon gång snart :-) Jättefin tårta också, är det du som har gjort den?

2009-03-25 @ 20:46:52
URL: http://sagofe.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Urfin urna (ordvits haha). Den gjorde helt du rätt i att slå till på tycker jag.



Jag tror faktiskt att Hello Kitty föddes på mitten av sjuttiotalet.Hörde nåt om det på Stil på p1 för nån vecka sen. Hon har några år på nacken nu :)

2009-03-26 @ 18:30:46
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Jättefin urna. Har bara varit på Saron och Frölundaborg, men där gjorde jag inga fynd alls. Får nog titta in till Holmens någon dag.

2009-03-31 @ 22:57:45
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0