Snuvad

Hej!
Denna vecka har jag lärt mig att slå till direkt om man hittar något fint på loppis.
Såg nämligen en urfin retrokruka från Gustafsberg i grönt och vitt på en loppis nära jobbet i måndags.
Tänkte bara vänta lite och fundera ut vad den kunde vara bra till...
Kom sen på att den var perfekt till att plantera om en av mina stackars orkidéer i.
Och så igår hade jag bestämt mig. Tågade iväg mot loppisen och där var den. Inte!
Oj vad besviken jag blev och plötsligt kändes som att jag just missat världens finaste kruka.
Åkte sen till Blomsterlandet och köpte lite vårfint, men istället för kruka blev det ngn slags glasskål...
En sak är säker; nästa gång jag hittar ngt på loppis slår jag till direkt och det blir snart.

        

       

        

På jakt efter krukor som matchar vår lampa. Någon som sett?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Fint med lite nya saker hemma!

2009-03-14 @ 10:13:42
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Vera

jag gjorde oxå det misstaget förra veckan, såg en lampa jag gillade, köpte den inte, kom tillbaka dan efter och..............borta var den.

2009-03-14 @ 14:48:42
URL: http://onweekdays.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej! Vilken fin blogg du har. Vad duktig du är. Hälsa familjen och ha en trevlig helg. Kram Camilla o Martin

2009-03-14 @ 16:24:29
Postat av: Camilla

Hej! Vilken fin blogg du har och vad duktig du är.Hälsa familjen och ha en fortsatt skön söndag! Kram Camilla o Martin

2009-03-15 @ 16:32:18
Postat av: malin

När jag känner att jag måste fundera över något (vare sig på loppis eller annars), då känner jag, att är den borta, då var det aldrig meningen att den skulle bli min. Finns den kvar, ja - då är det bara att slå till!

Varför inte köpa vita blomkrukor, och sedan måla svarta kilar på? Som på Zebra-kopparna?

2009-03-23 @ 16:22:57
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar
Postat av: malin

Du är välkommen tillbaka!



Jag hade nog målat ränder på fri hand, men jag är inte så kinkig på att det måste vara perfekt. Annars skulle du kunna använda kontaktplast (självhäftande) el dyl, och maska den yta du inte ska måla, och sen bara måla på ränder! Eller så klipper du en mall, och ritar av. Lycka till! Jag kommer och kollar hur det blir!

2009-03-26 @ 13:06:37
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0